Kinesiotaping u dzieci

Najczęściej spotykamy plastry do kinesiotapingu u profesjonalnych sportowców czy dorosłych pacjentów. Jednak coraz częściej można zobaczyć kinesiotaping u dzieci. Dzięki specjalnemu wykonaniu i przeznaczeniu dla najwrażliwszej skóry z powodzeniem mogą one być naklejane nawet u najmłodszych. Stosowanie plastrów do kinesiotapingu przy leczeniu pediatrycznym staje się obecnie coraz bardziej popularne. Nie ma co się dziwić, ponieważ i tutaj przynoszą one zadowalające efekty.

Kinesiotaping u dzieci

1. Zmniejszenie występowania bólu – stosowanie plastrów do kinesiotapingu na objęty zmianami chorobowymi obszar, dzieci mogą odczuwać ulgę bez konieczności stosowania u nich różnego rodzaju zabiegów terapeutycznych czy podawania im leków przeciwbólowych.

2. Leczenie ortopedyczne – dzieci często nie rozumieją celu ćwiczeń rehabilitacyjnych wykonywanych podczas terapii. Plastry do kinesiotapingu zapewniają więc alternatywne i dodatkowe leczenie u najmłodszych z urazami ortopedycznymi. Można je stosować w przypadku np. słabych lub słabo rozwijających się mięśni, zaburzeń chodu, niedowładów, a nawet przy nieprawidłowej postawie ciała.

3. Zaburzenia nerwowo-mięśniowe – taśmy do kiensiotapingu okazały się skuteczne do aktywacji mięśni słabych i hamowania nadaktywnych. Dzięki łatwej i bezpiecznej aktywacji, u dzieci cierpiących na zaburzenia w przewodnictwie nerwowo-mięśniowym, takich jak mózgowe porażenie lub dystrofia mięśniowa, odnotowano poprawę zdolności ruchów i zmniejszenie objawów. Dodatkowo plastry zostały przebadane w chorobach genetycznych takich jak Zespół Downa i innych stanów powodujących spastyczność, atrofię lub słabe mięśnie celem poprawy napięcia mięśniowego.

U dzieci, które mają poważne schorzenia, te kolorowe i zmniejszające ból taśmy mogą być stosowane nawet podczas kąpieli czy różnego rodzaju zabaw w wysokim poziomie komfortu. Dr Kenzo Kase, twórca plastów Kinesio, sam potwierdza działanie tych taśm u niemowląt i dzieci.

Gotowe aplikacje oraz plastry do kinesiotapingu można nabyć w Sklepie Fizjoterapeuty.

Sklep Fizjoterapeuty kinesiotaping